Erizaintzako ikasleen trebakuntza zainketa aringarrietan. Hezkuntzan berrikuntzak sustatzeko beharra
Egileak:
M. Martinez de Albeniz Arriaran
A. Ulibarri Ochoa
I. Aramburu Chinchurreta
Gasteizko Erizaintzako Unibertsitate Eskolako irakasleak
Sarrera
Gaur egun zainketa egokiak eta pertsonalizatuak emateko beharrezkoa da gizartean adlerazten dlren lkuspuntu anltzak kontuan lzatea. Halel erantzuna emateko bl eredu hartzen ditugu oinarritzat: filosofia Sozio-Kritikoa eta Konplexutasun ikuspuntu teorikoa. Gaixo bat artatzeko beharrezkoa da,besteak beste,diziplina anitzeko taldean trebatuta izatea. gure zainketak instituzioen arteko elkarrekintzan oinarritzea eta pertsonen burujabetasuna sustatzea. Konplexutasun honek zalantza egoera handlagoetan murglttzera garamatza, ohiko jarduerek ez baitiote erantzuna ematengaur egungo eskaerari.Pentsaera malgua eta ulerkorra, gizartearen aldaketekin konprometituak eta beraien sormena gizaftearen aide jartzeko gai diren profesionalak behar ditugu.
Helburuak
ORAINDIK ERE GAlHAU ZAILlZERIK BA OTE DAGO? ZER DERilZOZUE "HERIOlZA• HllZ POTOLOA GEHITUKO BAGENU? Gaur egungo gizartean nahiz osasun arloan.beste garai batzuetan ez bezala. heriotza gure etsai nagusia bihurtu da. Badirudi izakiak iraunkorra lzan behar duela eta gure indar guztiak xahutu behar ditugula heriotza •sendatzeko'". Hori ez lortzeak kutsu garratza dakarkigu,porrota.
Metodoak
Aipatutako egoeran hezkuntzak zeresan nabarmena du. Denok bat egongo ginateke esango bagenu gai honi aurre egiteko ez dela nahikoa hezkuntzan erabili den metoda tradlz1onala. Ezagutzan oinarritutako metodologiak gainditu behar dira berrikuntzak sustatuz. Egoera terminalean dauden pertsonen eta haien senitartekoen beharreierantzuteko eta haueklnera egoklan lnterakzlonatzeko profeslonalak garatu nahl ditugu,egoera hauetat1k ihes egiten ez duten profesionalak alegia. lkasleengan gaitasun hauek sustatzeko metodologian ezinbestekoa da berrikuntzak planteatzea;lkasleen aurre ezagutzetatik ablatu eta •aktlbltate dlaloglkoan•olnarrltuz 1kasketa esanguratsu eta esperientziala lortu nahida. Erabiltzen diren tresna pedagogikoak. besteak beste,hauek dira: Rol-playing eta dramatizazioa Teoria eta praktika uztartzeko eta auto-ezagutza sustatzeko oroitidazkia Filmen analista Gai honen inguruan sentsibilizatzea eta gogoeta egitea dugu helburu,ihesaren erreakzio11k aldendu, zainketaren arlo hau normalizatu eta egoera hauek "egotearen bidez maneiatzeko. Oinarria hauxe litzateke: pertsonak eta ingurukoek prozesuaren hasieratik lagun egiten diegula sentitzea