"BIDELAGUN" LAGUNTZA-EMAILEEN TALDEA
Egileak:
M.J. ARREGUI
J. AZPIROZ
I. HERGUEDAS
A. CARIÑENA
B. MIHURA
Elizondo. Nafarroa
Sarrera
SARRERA
Populazioa egunetik egunera zaharragoa da, urte gehiago bizi gara. Baina, nola bizi gara? Euren etxeetan bizi diren adindun aunitz dago, etxetik ateratzen ez direnak dira, beste batzuk berriz, euren senitartekoak zaintzen dituztenak dira (horietatik ere aunitz adinduak dira). Familia hauek banatuak eta kopuru txikikoak dira, ondorioz, zainketak egiten dituztenek ez dute ordezkorik bilatzen tarteka atsedenaldiak izateko edo.
Eskualdean, adinduen egoitza bat dugu eta baita zentro psikogeriatriko bat ere.
Horretaz aparte, elkartasunerako azalpenak gehitzen doaz. Horregatik, bolondres talde bat egitea pentsatu da.
Helburuak
Metodoak
MATERIALA ETA METODOAK
Taldea hiru arlotan banatzen da:
1. Hastapen ingurukoa:
• Kezka bereko pertsonak elkartu.
• Antolaketarako talde egitura ezarri.
• Informazioa bildu.
• Errealitatea ezagutu.
2. Eraikuntza:
• Helburuak ezarri.
• Lege aldeko ezaugarriak bete.
3. Ezarpena:
• Udalei, adinduen egoitzakoei, gizarte langileei eta giza euskarri bezala bolondresen funtzionamenduan parte hartu nahi duten guztiei azalpenak ematea.
• Dirulaguntzak bilatu.
• Publizitatea eman.
• Bolondresak erakarri.
• Bolondresei hasierako irakaskuntza eman.
• Eskaerak jaso.
• Bolondresak eskaera egin dutenekin elkartu.
• Giza euskarri guztiei eta herritarrei erakarpen horren berri eman eta bolondresen ekintzen informazioa zabaldu.
Emaitzak
EMAITZAK
Gaur egun "Bidelagun"ek 32 bolondres ditu. Eta euren ekintzak honela banatzen dira:
• Etxeetan.
• Zahartzaroko egoitzetan (banakako laguntza, talde lana eta aisiarako ekintzak eginez).
• Lekuz aldatu behar dutenen artean laguntza ematea (larrialdietan, aurrez antolatutako kontsultetan eta ingreso edo luzerako egonaldietan).
Ondorioak
ONDORIOAK
• Talde lana eta gestio demokratikoa.
• Bolondresei jarraipenezko laguntza eman behar zaie: irakaskuntzan bezala, euren bizipen eta kezkak azaltzeko aukera ere bai.
• Bolondresak, zer beharra dagoen jaso eta dagokion pertsonari zuzendu behar dio eta horrela arazoak konpontzen lagundu behar du.