Komunikazio-inkomunikazioa Azpeitiko Erizain eta Medikuen artean
Egileak:
Arrate Ugarte Plazaola
Leire Arabaolaza Lizarralde
Mikel Galparsoro Goikoetxea
Maria Gerriko Murgiondo
Ane Illarramendi Arzalluz
Azpeitiko Osasun Zentroa
Sarrera
Egunerokotasuneko lanean, beti antzeman izan ditugu hutsuneak erizain eta medikuen arteko komunikazioan. OEE-k proposaturiko aurtengo gaiari jarraituz, gure zentroko egoeraren azterketa egitea erabaki dugu.
Helburuak
Mediku eta erizainen arteko komunikazioaren onurak aztertzea eta era berean, komunikazioa oztopatzen duten arrazoiak ezagutu, eta hobekuntzak proposatzea izan da lanaren helburua.
Metodoak
Azpeitiko Osasun Zentroko mediku eta erizain guztiei mezu elektroniko bidez egin zaie galdeketa. Erantzunak era anonimoan aztertze aldera LMUBa arduratu da galdeketaren erantzunak jaso eta zerrendatzeaz.
Komunikazio harremanean ondo jorratzen diren 3 adibide eta hobetu daitezkeen beste hainbeste zerrendatzeko eskatzen zitzaion bakoitzari. Jasotako erantzunetatik aipatuenak islatuko ditugu, eta hobetu daitezkeenetatik proposamenak egin.
Langileen erantzun maila oso altua izan da, 20 langileetatik 19k erantzun dute.
Emaitzak
Erizainek medikuekiko
Alde onak:
- Harreman ona orokorrean.
- Disponibilitate ona.
- Euskarazko komunikazioa gehienekin.
Hobetzeko arloak:
- Mediku eta erizainen kontsultak fisikoki ondoan izatea.
- UBA bilera presentziala egin.
- Kontsulta bat egitean molestatzen ari denaren sentsazioa.
- Mediku batzuk ezinbestekoa denean bakarrik erlazionatzen dira.
Medikuek erizainekiko
Alde onak:
- Harreman ona orokorrean.
- Disponibilitate ona.
Hobetzeko arloak:
- UBA bilera presentziala egin.
- Kordialitatea.
- Elkarrekin etxeko bisita gehiago egitea.
- Bi estamentuen arteko urruntasuna.
Ondorioak
LMUBak bilera egingo du profesional talde bakoitzarekin beste taldearen erantzunak ezagutzera emateko. Ondoren, bilera orokor bat egingo da langile guztiak batuz. Bertan, proposamen guztiak landuko dira, eta hobetu daitezkeen arloei irtenbide bat aurkitzen saiatuko gara.
Denbora falta dela eta proiektuko lehen atala egin dugu, hau da, langileek inkestak bete dituzte, erantzunak jaso eta zerrendatu egin dira.
Proiektuaren bigarren atala jorratzear dago.