Elkarrekin hazten: babesten duen sarea.
Egileak:
Itsaso Sexmilo Ayarra
Amaia Lukanbio Larrechea
Uxue Seminario Fonseca
Sonia Vizcay Urrutia
Zaloa Martinez Cincunegi
0
Sarrera
Umeen tratu txarrak saihestu eta hauei aurre egiteko, 2005ean Uharten profesionalen sare bat eratu zen. Ikerketa honek sare lan honen ebaluaketa konplexu bezain beharrezkoan lagundu nahi du, murgildutako profesionalen iritzien balorazio bat eta bost kasu adierazgarri jakitera emanez.
Helburuak
Profesionalek sare lanaren inguruan duten iritzia aztertzea.
Kasu bakoitzean baliatutako abordatzeko era ezberdinen inguruan hausnartzea.
Metodoak
Ikerketa kualitatiboa, sarean parte hartzen duten profesionalei egindako elkarrizketak aztertuz eta adierazgarriak izan diren 5 kasu deskribatuz.
2019ko azaroan.
Laginketa ez-propabilistikoa; hautazkoa.
Bildutako datuak: profesionalen adina, sexua, lanbidea. Elkarrizketan galdera irekiak, alderdi kognitibo eta afektiboak.
Kasuak: detekzioa (D), arazoa (A) eta lorpenak (L).
Emaitzak
Langile kopurua: 7; 6 emakume, gizon 1
Lanbideak: 2 gizarte langile, 2 pediatra, erizain, eta hezitzaile eta eskola orientatzaile bana.
Galderak:
-Sarea erabilgarria al da?
Denek baietz diote. Batek, kasu batzuetan helburuak lortu ez arren, aurrerago esku hartzeko atea irekia uzten dela nabarmentzen du.
-Lan saretik zer baloratzen duzu?
Egoera esparru ezberdinetatik ezagutzeko aukera, baita informazioa partekatzearena.
Murgildutako profesionalak ezagutzea, baita eskuragarri dauden baliabideak.
Helburu eta irizpide amankomunak erabiltzea, duplizitate eza, efizientzia.
Esku hartzea pentsatu eta birpentsatzea.
Umeak ongi, familiaren baitan mantentze aldera dauden baliabide guztiekin lan egitea.
Prebentzioa eta beharren araberako irakaskuntza.
-Ze onura dakarkizu lan sareak?
Beste profesionalengandik ikastea.
Bakarrik ez sentitzearen lasaitasuna, kasu zailenak elkarbanatzea.
Profesionalen artean eta artatutako pertsonekin harreman positiboak eratzea.
-Zein zailtasun aurkitu dituzu lan sarean?
Dinamikan: astirik eza eta metodologia berria izatearen formakuntza eta trebezia falta.
Profesionalengan: egonkortasun eza, batez ere orientatzaileen aldaketengatik.
Helburuetan: batzuetan ez dira momentuan lortzen, etorkizunean baizik.
Kasuak:
-Julen: D:pediatra. A:aita izateko ezgaitasuna. L:alabarekin bizitzea.
-Ahar: D:liburuzaina. A:talka kulturala nerabe musulmanean. L:kulturarteko bitartekariaren laguntza.
-Elisa: D:familia medikua. A:emakume migratzailea, tratu txarrak. L:bikotearengandik banatzea.
-Lola: D irakaslea. A:arreta falta eta hiperaktibitatea. L:ikasketak gainditu, poza.
-Xabier: D:gizarte langilea. A:amaren gaitasun falta. L:lorpenik ez.
Ondorioak
Egindako ikerketak (profesionalen hautemateak eta kasuen analisiak) sare lanean jarraitzea eta beste arlotara zabaltzea sustatzen du.
Sareak denak babesten ditu, tratatutako umeak, familiak eta profesionalak.
Bibliografia
-El trabajo en red. Reflexiones desde una experiencia. Diciembre 2009. Raúl Castillo Trigo. http://www.zerbitzuan.net/documentos/zerbitzuan/El%20trabajo%20en%20red.pdf
-Hagamos de nuestro barrio un lugar habitable Manual de intervención comunitaria en barrios .Septiembre 2013. Josep Buades Fuster y Carlos Giménez Romero (Coordinadores http://nadiesinfuturo.org/IMG/pdf/LT_2_Manual_de_IntervencionComunitaria_en_barrios.pdf
-Redes. Una aproximación al concepto. 2003. Dra. Marta Rizo García. https://docplayer.es/10331781-Redes-una-aproximacion-al-concepto.html