Osasungoa Euskalduntzeko Erakundea

Osasungoa Euskalduntzeko Erakundea

+34 944 001 133

oee@oeegunea.eus

23. Osasun Biltzarra: Haurtzarotik Gaztarora...

4.8 Haurren latentziaroaren garrantziaren inguruan

Egilea: Idoia Agirre Lasarte

Neurolgia eta Psikiatriako Zentrua, getaria kalea 20, Donostia


Sarrera

Freud-ek (1905) horrela deskribatzen du latentziaroa: “indar animikoak (nazka, lotsa, eta balio estetiko eta moralak) eratzen dira eta ordura arteko helburu sexuala inhibituz, indar horiek dike batzuen modura bideratuko dute pultsioa”.

Gaur egungo klinikan, latentziaroan sartzeko zailtasunak ikusten ari gara. Pentsamenduaren garapena eta harremanen konplexutasunaren aroa egoki gertatzen ez bada, nerabezaroan gertatuko den oldarraldi sexualak arazoak emateko arriskua handiagoa da.

Komunikazio honetan gaurko haurren latentziaroaren balioa zalantzan jarri eta aztertu nahi da.

Helburuak

Latentziaroko ondoeza psikikoaren adierazgarri dira atentzio-mailako eta ikasteko arazoak, etengabeko mugimendurako joera, hipereszitazio sexuala, eta gorputz-funtzioen kontrol-eza (oso maiz, enuresi sekundarioak).

Gaur egungo familien ondoeza nabarmena da (aldaketa eta estutasunak). Eta guraso-funtzioen huts egiteak haurrentzat oinarrizkoa den belaunaldi- desberdintasuna hankaz gora geratzea dakar.

Bestalde, egungo komunikazio-bideen ikaragarrizko hedapenak haurra mundu birtualaren erdian jarri du. Joko birtualak berehalako erantzuna ematen du, akzioa bultzatzen du, eta logika binarioaren menpe dago.

Metodoak

Haurren psikoterapia psikoanalitikoa teknika terapeutiko bat da eta metodologia jakin bat erabiltzen du datu klinikoak jasotzeko, eta lan-hipotesiak egiteko. Tratamenduak estruktura-mailako aldaketa helburu izanik, garapen- prozesuaren bideak antzeman daitezke.

Emaitzak

Gaur egungo latentziaroko haurrak erraz topatzen ditu errepresioa martxan jartzeko oztopoak. Berehala bete beharreko pultsioen bulkadak hor jarraitzen du. Horren ondorio dira ikasteko zailtasun eta ezintasunak. Harreman-arazoek, arauak onartzeko zailtasunek eskolaren antolatzaile-funtzioa ere zailtzen dute. Kasu askotan, eskola-porrota dago, latentziaroaren porrota dagoelako: erreprimitu gabeko gaineszitazio sexuala.

Ondorioak

Latentziaroak irauten duen bitartean haurra lan psikiko bat egiten ari da eta gurasoen laguntza behar du. Guraso-bikotearekin identifikatzeak (eta ez nahasteak) desio propioak denboran eta estruktura triangeluar batetan errepresentatzen laguntzen dio haurrari.

Gera nadin, ordea,  J.Artzeren bertso hauekin  “Maite ditut maite  gure bazterrak lanbroak ezkutatzen dizkidanean, zer ezkutatzen duen ez didanean ikusten uzten. Orduan hasten bainaiz ezkutukoa, ene baitan bizten diren bazterrak ikusten”.

Bibliografia

Freud, S. (1905) Tres ensayos de teoria sexual. Amorrortu, VII Tomoa.

Guignard, F. (1996) Au vif de l´infantile. Delachaux et niestlé.

Uribarri, R. (2000) ”Patologías en la Adolescencia y su relación con la latencia”, Rev. APA, Bs.As.2000 ekaina, LVII Tomoa, 2zk.

Azken Berriak

Ikergazte2025 kongresurako artikuluak bidaltzeko epea urtarrilaren 20an zabalduko dute
UEU-Udako Euskal Unibertsitateak aktolatuta, maiatzaren 28, 29 eta 30ean Bilbon egingo dute Ikergazte2025 diziplinarteko kongresua. Bere helburuak euskal ikertzaile gazteak elkar ezagutzea, goi mailako ikerketa euskaraz egiten dela erakustea, eta ikerke...
Ruben Garcia pediatra euskaltzalea gogoan
"Osatuberri" Osakidetzako euskara-aldizkariaren 74. zenbakia (2024ko azaroa-abendua) kalean da jada. Ale berri honetan, Ruben Garcia Perez Bilboko Txurdinagako Osasun Zentroko pediatra eta OEEko kidea zena gogoratu dute. Joan den azaroan zendu...

Berri +

Ugarteburu sariak
Egin bazkide
Gizarte-sareak
facebook twitter
Laguntzaileak
Eusko Jaurlaritza
Bai Euskarari

©OEE

Diseinua: Di-Da Garapena: Bitarlan